- Reaction score
- 2
I mange af de amatørkemikerprocedurer, jeg har læst online omkring tryptofandecarboxylering, bruges acetone som ekstraktionsopløsningsmiddel, nogle gange endda som katalysator for selve decarboxyleringen. Ketoner og aldehyder danner let iminer med primære aminer, i vores sammenhæng "n-isopropyliden-tryptamin", og denne forurening fremskyndes, når der udføres en syre/base-ekstraktion, da tilsætning af en hvilken som helst syre katalyserer amin til imin-reaktionen.
Mit gæt er, at acetone bruges, fordi det er nemt at få fat i, men det er en nem måde at indeslutte dit slutprodukt på. Kloroform og DCM kan bruges, men er ikke særlig OTC-venlige, der er helt sikkert lettere opløsningsmidler at få fat i, men det skal jeg grave lidt mere i.
Er der nogen, der kan kaste lys over erstatninger for opløsningsmidler, og om de ketoner, der bruges under decarboxyleringen/ekstraktionen, er et problem for renheden af det ønskede slutprodukt?
Mit gæt er, at acetone bruges, fordi det er nemt at få fat i, men det er en nem måde at indeslutte dit slutprodukt på. Kloroform og DCM kan bruges, men er ikke særlig OTC-venlige, der er helt sikkert lettere opløsningsmidler at få fat i, men det skal jeg grave lidt mere i.
Er der nogen, der kan kaste lys over erstatninger for opløsningsmidler, og om de ketoner, der bruges under decarboxyleringen/ekstraktionen, er et problem for renheden af det ønskede slutprodukt?