- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 0
Lad os diskutere en mulig syntesevej for L S D
Kære designalkymister, der praktiserer jagten på viden,
Jeg skriver til jer i dag med en næsten febrilsk entusiasme for at dele en idé, der har gæret i mit hoved i ugevis. Jeg tror, at jeg har set et glimt af en mulig syntese til at opnå det meget berømte lysergsyrediethylamidmolekyle.
Jeg bliver opfordret til at underkaste denne teori en undersøgelse af skarpe og nysgerrige sind som dit, hvem andre end dig kan være i stand til at chatte om dette så spændende emne? Kun en åbenhjertig udveksling og rolig diskussion mellem ligesindede kan polere ideer og bringe dem tættere og tættere på sandheden. Jeg håber, at vi kan etablere en ligeværdig dialog, hvor ærlig nysgerrighed og vilje til at ændre perspektiv er fremherskende.
Jeg ved, at mange af jer bruger søvnløse timer på tanker som dem, jeg nu ønsker at uddybe. Det er derfor, jeg er så sikker på, at I vil være i stand til at bedømme det retfærdigt og forfine det med jeres værdifulde observationer. Jeg beder dig om at hjælpe mig med at forfine denne intuition, som har opslugt mig. Jeg har tillid til, at denne samtale vil gøre det muligt for os alle at komme videre i forståelsen af komplekse emner, som pirrer vores intellektuelle nysgerrighed og mætter vores lærdom.
Jeg sender dig mine varmeste hilsner og ser frem til at indlede en samtale med dig, som er lige så spændende, som den er konstruktiv. Forskning kræver fælles udholdenhed. Nu skal vi se den reaktionsmekanisme, som undertegnede har udviklet med pen og papir
View attachment DgRb7meqh8.jpg
Her beskriver vi dannelsen af lysergsyreacetatesteren. Som vi kan se, er der tale om en esterificeringsreaktion af acetyleringstypen, og mærkeligt nok er der ingen alkoholer i denne reaktion. Jeg tog ikke dette forslag op af lommen, denne idé blev designet og kommenteret højt af en doktor i organisk kemi. "Efter at have afklaret denne afgrund, et stort spørgsmålstegn, lad os fortsætte." Dernæst vil vi se portrættet af reaktionsmekanismen for nukleofil substitution. Reaktionen mellem lysergsyreacetatester og diethylamin til dannelse af LSD View attachment
Se vedhæftet fil yTOmtocFDl.jpg
Det er især en bimolekylær nukleofil substitution (SN2), der følger følgende trin:
1. Diethylamin fungerer som en nukleofil og donerer et par elektroner til at danne en kovalent binding med acetatgruppens sp3-carbonatom.
2. Dette medfører samtidig spaltning af C-O-bindingen i acetatgruppen.
3. Ilten i acetatgruppen forlader stedet med elektronparret og danner en acetat-ion.
4. I mellemtiden forbliver kulstoffet bundet til diethylamino-nukleofilen med en ny C-N-binding.
5. Mekanismen er afstemt, dvs. den sker i et enkelt trin og uden dannelse af carbokationiske mellemprodukter.
Derfor er det specifikt en bimolekylær nukleofil substitution (SN2), hvor diethylaminet fungerer som en nukleofil, der erstatter acetatgruppen på esterens sp3-kulstof og til sidst danner LSD-molekylet.
Jeg ser frem til dine kommentarer. Jeg gør dette i højt humør og ser frem til at have flere mennesker at tale med om den fascinerende organiske kemi.
Jeg har også gjort mig den ulejlighed at lave syntesen af diethylamin og en anden, hvor jeg spekulerer i udvindingen af lysergsyre. Vent på næste indlæg.