Sikker reduktion af P2NP i små partier ved hjælp af NaBH4 og CuCl2

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
54
Til reduktion af P2NP i små partier er denne metode hurtigere og sikrere end at bruge aluminiumsfolie og kviksølvsalte, og der er ingen giftige kviksølvsalte i reaktionen, og udbyttet af denne reaktion er relativt højt.

1-phenyl-2-nitropropen - 5 g (0,031 M, 1 eq), m.p. 65-66C
NaBH4 - 8,5 g (0,225 M, 7,2 eq)
THF - 120 ml
H2O - 60 ml
CuCl2 * 2 H2O - 0,53 g (0,0031 M, 0,1 eq), opløsning i 3 ml H2O

En 500 ml trehalset kolbe udstyret med passende RO, tilsætningstragt og termometer fyldes med 80 ml THF og 60 ml vand. NaBH4 blev derefter tilsat til kolben på én gang, 7,2 ækvivalenter, 8,5 g, omrøring blev tændt, og kolben blev placeret i et isbad med sne og vand. Nitroalkenet, opløst i 40-45 ml THF, blev forsigtigt tilsat via en tilsætningstragt, og efter at ca. halvdelen af opløsningen var blevet tilsat, blev kolben fjernet fra isbadet, og tilsætningshastigheden af THF+RNO2 blev øget. Ved slutningen af tilsætningen var temperaturen i kolben, hvis indhold blev hvidt, omkring 45-50C - og uden at tænke to gange blev en opløsning af 0,53 g CuCl2 / 3 ml H2O tilsat fra en sprøjte gennem en tilbagesvalingskondensator. Kobberchlorid blev tilsat i én portion, meget hurtigt, og Pm blev øjeblikkeligt sort med en voldsom udvikling af brint. Temperaturen fortsatte med at være i nærheden af 50C - på trods af den tydelige exoterm, der fandt sted indeni. Den frigjorte brint afkøler således Pm på grund af sin "fordampning". Kolben blev derefter forsigtigt opvarmet, indtil termometeret viste 64-66C. I dette øjeblik stopper for det første den aktive udvikling af brint, og THF selv begynder at koge. Samtidig er Pm for det andet tydeligt opdelt i 2 faser - et næsten gennemsigtigt øvre lag og et nedre lag sort af kobber. Swim mener, at en temperaturstigning fra 45-50C til 65C (Bp THF) er en meget praktisk indikator for, hvordan en reaktion skrider frem.

Derefter blev Rm afkølet i et isbad til 20C, og 15-20 ml 37% saltsyre blev tilsat gennem en tilsætningstragt - der blev ikke observeret nogen aktiv reaktion, derfor blev alt NaBH4 forbrugt i reduktionsprocessen. Derefter blev kolben igen afkølet til 15-20 °C, og 30-35 g NaOH i ~150 ml vand blev tilsat gennem den samme dråbetæller. Efter en kort omrøring delte Rm sig igen i lag - og det nederste, uorganiske, blev orange i farven (som jeg forstår det, kollapsede Cu-NH-koordinatkomplekset, og kobber blev frigivet i fri form). Og vigtigst af alt var der en minimal mængde kobber i den organiske fase. Dette er selvfølgelig ved selvsyn. For en sikkerheds skyld blev der tilsat spisesalt til Rm, og alt indholdet blev hældt i en skilletragt. Det nederste lag blev ekstraheret med en blanding af MTBE + THF (25+25 ml), ekstraktet blev kombineret med hovedlaget af THF og fortyndet med 40 ml MTBE. Derefter blev de organiske stoffer vasket med 15% NaOH-opløsning og mættet NaCl-opløsning, tørret med Na2SO4 og derefter neutraliseret med en svag opløsning af H2SO4 i CH3CN, fortyndet med iskold acetone, filtreret og vasket igen grundigt med acetone.

Udbytte: 4,3 g 1-phenyl-2-aminopropan som sulfatsalt.

Attachments

• Y6nyzbhM10.png
    Y6nyzbhM10.png
    6 KB · Views: 522

Hip-Hop-Gruppe

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Wow, hvordan fungerer det?
Kan jeg bruge denne reaktion til DOH?

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
54
Denne reaktion kan anvendes til reduktion af de fleste ikke-halogenerede nitroolefiner.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,253
Deals
1
Hej, kan du sende en kilde til disse oplysninger?

Last edited by a moderator:

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
54
Naturligvis
Denne metode er først blevet populær i Vesten inden for de sidste ti år. I de senere år er den hurtigt blevet den mest populære metode. Ulempen er, at den kun kan produceres i små partier. Jeg har mere erfaring med denne reaktion.
Du kan få de oplysninger, du ønsker, herfra, selv billeder
Eventuelle spørgsmål kan sendes til mig

waltjr5858

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
In the video posted they absolutely do a 250g batch... you very much can do big ones...

DEA:)

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
RnO2 er en gas, ikke? Hvilken slags anordning bruges til at frigive den i reaktionen? Det lyder godt ikke at skulle rode med kviksølv. Virkelig RnO2? Er radon ikke radioaktivt? Eller er det rNO2? Hvad det end er.

her er intet om gasser, jeg tror, jeg er for uuddannet til dette

Last edited:

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,253
Deals
1
Tak for hjælpen!

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,253
Deals
1
Det betyder NO2 i THF-opløsning.

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
54
Det med radongas er min fejl. Til fremstilling af amfetamin er der faktisk kun brug for natriumborhydrid, kobbersalt (kobberklorid eller kobbersulfat) og P2NP, og udstyret har kun brug for udstyr, der kan opvarmes og omrøres og tilbagesvales og et termometer, og opløsningsmidlet kan være IPA i stedet for THF, der er kun brug for enkle modifikationstrin

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
Ah, tak for at opklare dette, fantastisk, vil læse mig ind i dette :)

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3

Hej onkel Lee,
kan du venligst uddybe de enkle ændringer, der er nødvendige for at bruge IPA i stedet for THF? det ville være fantastisk :) thx

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
54
Nitrostyren 32 (2,77 g, 10 mmol) blev forsigtigt tilsat i portioner til en omrørt suspension af NaBH4 (2,84 g, 75 mmol) i IPA (32 ml) og vand (16 ml), hvilket forårsagede en eksoterm reaktion, der øgede blandingens temperatur til 50-60 °C. Derefter blev en 2M opløsning af CuCl2 (0,5 ml, 1 mmol) tilsat forsigtigt dråbevis, hvilket forårsagede yderligere eksotermi. Reaktionen blev derefter holdt ved 80 °C i 30 minutter ved hjælp af ekstern opvarmning. Efter at have nået r.t. blev en 25 % opløsning af NaOH (20 ml) tilsat under omrøring, og faserne blev adskilt. Den vandige fase blev derefter ekstraheret med IPA (3x30 ml). Ekstraktionerne blev kombineret, tørret over MgSO4 og filtreret. En støkiometrisk mængde 4M HCl i dioxan blev tilsat til filtratet under omrøring. Blandingen blev inddampet og gav et gråligt slam, der blev suspenderet i tør acetone og omrørt i 1 time. Suspensionen blev derefter filtreret og vasket med tør acetone for at give 33 som et farveløst, amorft fast stof (2,02 g, 71 %).

Dette er den oprindelige metode, for mere kan du tjekke det websted, jeg sendte ovenfor, dette websted kan ses med TOR-browser og JS off

amines2Nend

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Onkel Lee, det er en fantastisk reaktion! Lidt mere info her, alt sammen taget fra den nyere information, der er linket til ovenfor:
et c++-script til automatisk beregning af dine forhold:

amines2Nend

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Også fra de refererede kilder: en detaljeret beskrivelse af syntetisk meskalin! Præcis samme metode

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
411
Kan kobberklorid erstattes med kobbersulfat?

waltjr5858

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
Af en eller anden grund fungerede denne reaktion helt fint første gang, og da jeg brugte de nøjagtige instruktioner fra videoen på webstedet og kvalitetsingredienser, ender jeg nu med et meget, meget lyst hvidt pulver i slutningen, der ikke gør noget. Første gang havde pulveret en lille smule solbrændt udseende i stedet for hvidt. Dette er alt fra den samme rene batch af p2np. Meget underligt...