- Reaction score
- 2
Monissa tryptofaanin dekarboksylaatioon liittyvissä amatöörikemistien menettelyissä, joita olen lukenut verkossa, käytetään asetonia uuttoliuottimena, joskus jopa itse dekarboksylaation katalyyttinä. Ketonit ja aldehydit muodostavat helposti imiinejä primaaristen amiinien kanssa, meidän kontekstissamme "n-isopropylideenitryptamiinin" kanssa, ja tämä saastuminen nopeutuu, kun happo/emäs-uutto suoritetaan, koska minkä tahansa hapon lisääminen katalysoi amiini-imiinireaktion.
Arvelen, että asetonia käytetään, koska sitä on helppo saada, mutta se on kuitenkin helppo tapa eristää lopputuote. Kloroformia ja DCM:ää voidaan käyttää, mutta ne eivät ole kovin OTC-ystävällisiä, ja on varmasti helpompiakin liuottimia saada, mutta minun on tutkittava asiaa tarkemmin.
Voisiko joku valottaa liuottimien korvaavia aineita ja sitä, ovatko dekarboksyloinnin/uuttamisen aikana käytetyt ketonit ongelma halutun lopputuotteen puhtauden kannalta?
Arvelen, että asetonia käytetään, koska sitä on helppo saada, mutta se on kuitenkin helppo tapa eristää lopputuote. Kloroformia ja DCM:ää voidaan käyttää, mutta ne eivät ole kovin OTC-ystävällisiä, ja on varmasti helpompiakin liuottimia saada, mutta minun on tutkittava asiaa tarkemmin.
Voisiko joku valottaa liuottimien korvaavia aineita ja sitä, ovatko dekarboksyloinnin/uuttamisen aikana käytetyt ketonit ongelma halutun lopputuotteen puhtauden kannalta?