G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 3,253
- Deals
- 1
Introductie
Iedere gebruiker van Kratom kan getuigen hoe vervelend het is om meerdere grammen ruw poeder naar binnen te werken om je persoonlijke staat van gelukzaligheid te bereiken. Nadat ik onlangs DMT had geëxtraheerd uit verschillende plantenbronnen, vroeg ik me af waarom ik niet dezelfde soort methodologie kon gebruiken om de actieve alkaloïden (met name Mitragynine en 7-hydroxymitragynine) uit Kratom-poeder teextraheren om een gemakkelijker in te nemen kristallijne oplossing te produceren. Na uitgebreid onderzoek naar het onderwerp vond ik slechts een handvol handleidingen over het onderwerp (die allemaal verschillende methoden gebruikten en soms inconsistent waren in theorie) en nog minder informatie over de subjectieve effecten van het eindproduct bij gebruik van verschillende toedieningsroutes.
Apparatuur en glaswerk.
- 0,5 L Pyrex schaal;
- 0,5 L (x2) en 200 ml (x2) bekers;
- Magneetroerder met verwarmingsoppervlak;
- Druppelaar (of pasteurpipet);
- Scheermesje.
Reagentia.
- 30 g Kratom bladeren (poeder);
- 200 ml 5% azijnzuur (AcOH);
- ~ 40 g NaOH *;
- ~ 40 ml tolueen;
- ~ 200 ml gedestilleerd (H2O).
* NaOH is een sterke base die altijd met uiterste voorzichtigheid moet worden behandeld. De combinatie van NaOH met water veroorzaakt een exotherme reactie en moet daarom altijd zeer langzaam worden toegevoegd aan een oplossing die H2O bevat; giet NOOIT H2O in een pot met NaOH, maar voeg de NaOH toe aan een stabiele vloeibare oplossing.
Procedure
1. Ik verhitte 30 gram van mijn Bali Kratom en voegde 200 ml Heinz gedestilleerde azijn (5% azijnzuur) toe aan het bekerglas, net genoeg om het poeder volledig te bedekken. Ik roerde dit mengsel en liet het zitten tot ik geen Kratom meer zag oplossen. Op dat moment voegde ik een gelijke hoeveelheid (200 ml) warm gedestilleerd H2O toe.
2. Ik liet een warmwaterbad draaien (een elektrische kookplaat zou nog beter werken) en zette de oplossing erin, waarbij ik constant het lauwe water verving door bijna kokend water.
2. Ik liet een warmwaterbad draaien (een elektrische kookplaat zou nog beter werken) en zette de oplossing erin, waarbij ik constant het lauwe water verving door bijna kokend water.
3. Ik voegde de oplossing NaOH aq. toe totdat de pH steeg tot 11.
4. Nadat het uur voorbij was (terwijl ik mijn warmwaterbad constant warm hield) voegde ik tolueen toe. Gebruik ongeveer 1 ml tolueen per 1 g gebruikt blad. Voeg dit nu toe aan je warme/heet gebaseerde bladoplossing en roer goed.
4. Nadat het uur voorbij was (terwijl ik mijn warmwaterbad constant warm hield) voegde ik tolueen toe. Gebruik ongeveer 1 ml tolueen per 1 g gebruikt blad. Voeg dit nu toe aan je warme/heet gebaseerde bladoplossing en roer goed.
Als je bunsenbranders of alcoholvlammen hebt gebruikt om de oplossing warm te houden, zorg er dan voor dat je deze hebt gedoofd voordat je de fles tolueen opent. Tolueendampen zijn ZEER brandbaar. Wordt geen statistiek. Gebruik in plaats daarvan de hierboven genoemde heetwaterbadmethode. Zodra je de tolueen ongeveer 5-10 minuten in de warme/hete oplossing hebt geroerd, laat je het scheiden.
5. Je hebt twee verschillende lagen, trek de bovenste laag (tolueen) eraf met een glazen pipet. Je oplossing in de pipet (of pasteurpipet) moet er geel uitzien, bijna als platte Mountain Dew.
6. Decanteer je tolueenlaag in een plat glazen bakje (Pyrex). Hiermee vang je je product op en verdamp je de tolueen. Je moet stap 4-5 herhalen met nog 2 keer tolueen toe te voegen om de extractieopbrengst te verhogen.
7. Verdamp de tolueen voor een ventilator. Het heeft de voorkeur om dit buiten te doen, maar niet alle woonsituaties zijn hier geschikt voor. Als je het binnen moet doen, zorg er dan voor dat je niet in de buurt van stopcontacten bent. Het is ook CRUCIËEL om voldoende ventilatie te hebben door ramen of deuren open te zetten die voor luchtuitwisseling kunnen zorgen.
8. Zodra de tolueen verdampt is, blijft er een oranje/gele laag over op de bodem van de bak die erg bloemig ruikt. Neem een scheermesje en schraap al het materiaal weg, waarna je dit overhoudt (zie hieronder). Op dit punt heb ik een keer aceton gewassen en verdampt in een plat Pyrex bakje om pure kristallen te krijgen. Dit heb ik vervolgens afgeschraapt om mijn eindproduct te krijgen.
Na een extractie van 40 gram, eindigde ik met ongeveer 400 mg van deze Kratom-kristallen. Dat is ~1% opbrengst.
Last edited: