Hallo allemaal. Veel discussie hier over wat te maken, waar kratten te krijgen, pseudo, of te gaan p2p methode en ga zo maar door ... Ik heb een heleboel dingen geladen, patenten voor het maken van efa-gisthulpmiddelen en benzaldehyde. Maar voordat het zo gemaakt werd, werd de efa rechtstreeks uit de hopper geschud. Er zijn verschillende brouwers en misschien geeft de brouwer met de hoogste opbrengst ongeveer 10g efa per 100g ( droge stof ? ) nu weet ik niet of het droge stof of verse is, maar ik denk dat het nu niet meer uitmaakt. Overigens staat er hier ergens op het forum een handleiding voor extractie. Ik wil eigenlijk vragen of iemand deze extractie al geprobeerd heeft ? Ik heb ooit wat pompoen meegenomen van vakantie, ongeveer 50 g gedroogd, misschien meer. Ik extraheerde en eindigde met een groene gel, kon er geen hcl van maken of een heldere kleurloze basis. Maar later vroeg ik me af of de groene gel ook direct met I/Rp gereageerd kon worden? Zou dat mogelijk zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Bedankt en veel succes.