Veilige reductie van P2NP in kleine hoeveelheden met NaBH4 en CuCl2

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
52
Voor de reductie van P2NP in kleine batches is deze methode sneller en veiliger dan het gebruik van aluminiumfolie en kwikzouten, en er zijn geen giftige kwikzouten in de reactie, en de opbrengst van deze reactie is relatief hoog.

1-fenyl-2-nitropropeen - 5 g (0,031 M, 1 eq), m.p. 65-66C
NaBH4 - 8,5 g (0,225 M, 7,2 eq)
THF - 120 ml
H2O - 60 ml
CuCl2 * 2 H2O - 0,53 g (0,0031 M, 0,1 eq), oplossing in 3 ml H2O

Een driehalskolf van 500 ml, voorzien van voldoende RO, een toevoertrechter en een thermometer, wordt gevuld met 80 ml THF en 60 ml water. NaBH4 werd vervolgens in één keer aan de kolf toegevoegd, 7,2 equivalenten, 8,5 g, het roeren werd aangezet en de kolf werd in een ijsbad van sneeuw en water geplaatst. Het nitroalkeen, opgelost in 40-45 ml THF, werd voorzichtig toegevoegd via een toevoertrechter en nadat ongeveer de helft van de oplossing was toegevoegd, werd de kolf uit het ijsbad gehaald en werd de toevoegingssnelheid van THF+RNO2 verhoogd. Tegen het einde van de toevoeging was de temperatuur in de erlenmeyer, waarvan de inhoud wit werd, ongeveer 45-50C - en zonder twee keer na te denken werd een oplossing van 0,53 g CuCl2 / 3 ml H2O toegevoegd uit een injectiespuit via een refluxkoeler. Koperchloride werd in één portie toegevoegd, heel snel, en Pm werd meteen zwart met een heftige waterstofontwikkeling. De temperatuur bleef in de buurt van 50C - ondanks de duidelijke exotherm die binnenin plaatsvond. De vrijgekomen waterstof koelt Pm dus af door zijn "verdamping". De kolf werd vervolgens voorzichtig verwarmd totdat de thermometer 64-66C aangaf. Op dit moment stopt ten eerste de actieve waterstofontwikkeling en begint THF zelf te koken. Tegelijkertijd, ten tweede, is Pm duidelijk verdeeld in 2 fasen - een bijna transparante bovenlaag en een onderlaag die zwart is van koper. Swim denkt dat een temperatuurstijging van 45-50C naar 65C (Bp THF) een zeer handige indicator is voor de voortgang van een reactie.

Vervolgens werd Rm in een ijsbad afgekoeld tot 20C en werd 15-20 ml 37% zoutzuur toegevoegd via een toevoertrechter - er werd geen actieve reactie waargenomen, dus al het NaBH4 was verbruikt in het reductieproces. Daarna werd de erlenmeyer weer afgekoeld tot 15-20 °C en werd 30-35 g NaOH in ~150 ml water toegevoegd via dezelfde druppelaar. Na kort roeren verdeelde Rm zich weer in lagen - en de onderste, anorganische, werd oranje van kleur (zoals ik het begrijp, stortte het Cu-NH coördinaat complex in en kwam koper vrij in vrije vorm). En het belangrijkste, er was een minimale hoeveelheid koper in de organische fase. Dit is natuurlijk op het oog. Voor de zekerheid werd eetbaar zout aan Rm toegevoegd en werd de hele inhoud in een scheitrechter gegoten. De onderste laag werd geëxtraheerd met een mengsel van MTBE + THF (25+25 ml), het extract werd gecombineerd met de hoofdlaag van THF en verdund met 40 ml MTBE. Daarna werden de organische stoffen gewassen met 15% NaOH-oplossing en verzadigde NaCl-oplossing, gedroogd met Na2SO4 en vervolgens geneutraliseerd met een zwakke oplossing van H2SO4 in CH3CN, verdund met ijskoude aceton, gefiltreerd en nogmaals grondig gewassen met aceton.

Opbrengst: 4,3 g 1-fenyl-2-aminopropaan als sulfaatzout.

Attachments

• Y6nyzbhM10.png
    Y6nyzbhM10.png
    6 KB · Views: 515

Hip-Hop-Gruppe

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Wow, hoe werkt het?
Kan ik deze reactie gebruiken voor DOH?

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
52
Deze reactie is van toepassing op de reductie van de meeste niet-gehalogeneerde nitroolefinen.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,089
Deals
1
Hallo. Kunt u een oorsprong van deze informatie sturen, alstublieft?

Last edited by a moderator:

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
52
Natuurlijk
Deze methode is pas de laatste tien jaar populair geworden in het Westen. De laatste jaren is het snel de populairste methode geworden. Het nadeel is dat het alleen in kleine batches kan worden geproduceerd. Ik heb meer ervaring met deze reactie.
Je kunt hier alle informatie krijgen die je wilt, zelfs foto's.
Als je vragen hebt, PM me dan

waltjr5858

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
15
In the video posted they absolutely do a 250g batch... you very much can do big ones...

DEA:)

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
RnO2 is toch een gas? Wat voor apparaat wordt gebruikt om het in de reactie los te laten? Het klinkt goed om niet met kwik te hoeven knoeien. Echt RnO2? Is radon niet radioactief? Of is het rNO2? wat dit ook is

hier staat niets over gassen, ik denk dat ik hier te ongeschoold voor ben

Last edited:

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,089
Deals
1
Bedankt!

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,089
Deals
1
Het betekent NO2 in THF-oplossing.

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
52
Over radongas is mijn fout. Voor de productie van amfetamine zijn in feite alleen natriumboorhydride, koperzout (koperchloride of kopersulfaat) en P2NP nodig, en de apparatuur heeft alleen apparatuur nodig die kan worden verwarmd en geroerd en refluxed en een thermometer, en het oplosmiddel kan IPA zijn in plaats van THF, en er zijn alleen eenvoudige modificatiestappen nodig.

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
ah, thx voor de opheldering, geweldig, zal me hierin inlezen :)

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3

Hallo oom Lee,
kunt u alstublieft de eenvoudige wijzigingen uitleggen die nodig zijn om IPA te gebruiken in plaats van THF? dat zou geweldig zijn :) thx

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
52
Nitrostyreen 32 (2,77 g, 10 mmol) werd voorzichtig in porties toegevoegd aan een geroerde suspensie van NaBH4 (2,84 g, 75 mmol) in IPA (32 ml) en water (16 ml), waardoor een exotherme reactie ontstond waarbij de temperatuur van het mengsel steeg tot 50-60 °C. Daarna werd voorzichtig druppelsgewijs een 2M oplossing van CuCl2 (0,5 ml, 1 mmol) toegevoegd, waardoor de reactie nog exothermer werd. De reactie werd vervolgens met externe verwarming gedurende 30 minuten op 80 °C gehouden. Na het bereiken van r.t werd een 25% oplossing van NaOH (20 ml) toegevoegd onder roeren en de fasen werden gescheiden. De waterige fase werd vervolgens geëxtraheerd met IPA (3x30 ml). De extracties werden gecombineerd, gedroogd boven MgSO4 en gefiltreerd. Aan het filtraat werd onder roeren een stoichiometrische hoeveelheid 4M HCl in dioxaan toegevoegd. Het mengsel werd verdampt, wat een grijsachtig slib opleverde dat werd gesuspendeerd in droge aceton en gedurende 1 uur werd geroerd. De suspensie werd vervolgens gefiltreerd en gewassen met droge aceton om 33 op te leveren als een kleurloze amorfe vaste stof (2,02 g, 71%).

Dit is de originele methode, voor meer kun je de site bekijken die ik hierboven stuurde, deze site kan bekeken worden met TOR browser en JS uit.

amines2Nend

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Oom Lee, dit is een geweldige reactie! Meer informatie hier, allemaal afkomstig van de recentere informatie waarnaar hierboven wordt verwezen:
een c++ script om je verhoudingen automatisch te berekenen:

amines2Nend

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Ook uit de bronnen waarnaar wordt verwezen: een gedetailleerd overzicht van synthetische mescaline! Dezelfde exacte methode

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
408
Kan koperchloride vervangen worden door kopersulfaat?

waltjr5858

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
15
Om de een of andere reden werkte het de eerste keer dat ik deze reactie deed prima, toen ik de exacte instructies zoals op de video op de site en kwaliteitsingrediënten gebruikte, eindigde ik met een heel erg helder wit poeder aan het eind dat niets doet. De eerste keer zag het poeder er een beetje bruin uit in plaats van wit. Dit is allemaal van dezelfde schone batch p2np. Heel vreemd...