Säker reduktion av P2NP i små partier med hjälp av NaBH4 och CuCl2

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
52
För liten satsreduktion av P2NP är denna metod snabbare och säkrare än att använda aluminiumfolie och kvicksilversalter, och det finns inga giftiga kvicksilversalter i reaktionen, och utbytet av denna reaktion är relativt högt

1-fenyl-2-nitropropen - 5 g (0,031 M, 1 eq), m.p. 65-66C
NaBH4 - 8,5 g (0,225 M, 7,2 eq)
THF - 120 ml
H2O - 60 ml
CuCl2 * 2 H2O - 0,53 g (0,0031 M, 0,1 eq), lösning i 3 ml H2O

En 500 ml trehalsad kolv utrustad med lämplig RO, tillsats tratt och termometer fylls med 80 ml THF och 60 ml vatten. NaBH4 tillsattes sedan till kolven på en gång, 7,2 ekvivalenter, 8,5 g, omrörningen startades och kolven placerades i ett isbad med snö och vatten. Nitroalkenen, löst i 40-45 ml THF, tillsattes försiktigt via en tillsatstratt, och efter att ungefär hälften av lösningen hade tillsatts togs kolven upp ur isbadet och tillsatshastigheten för THF+RNO2 ökades. Vid slutet av tillsatsen var temperaturen i kolven, vars innehåll blev vitt, cirka 45-50C - och utan att tänka två gånger tillsattes en lösning av 0,53 g CuCl2 / 3 ml H2O från en spruta genom en återflödeskylare. Kopparkloriden tillsattes i en portion, mycket snabbt, och Pm blev omedelbart svart med en våldsam utveckling av väte. Temperaturen fortsatte att ligga i området 50C - trots den uppenbara exoterm som ägde rum inuti. Det frigjorda vätet kyler således Pm genom sin "avdunstning". Kolven upphettades sedan försiktigt tills termometern visade 64-66C. I detta ögonblick upphör för det första den aktiva vätgasutvecklingen och THF börjar koka. Samtidigt, för det andra, är Pm tydligt uppdelat i 2 faser - ett nästan transparent övre lager och ett nedre lager svart från koppar. Swim tycker att en temperaturökning från 45-50C till 65C (Bp THF) är en mycket bekväm indikator på utvecklingen av en reaktion.

Sedan kyldes Rm i ett isbad till 20C, och 15-20 ml 37% saltsyra tillsattes genom en tillsats tratt - ingen aktiv reaktion observerades, därför förbrukades all NaBH4 i reduktionsprocessen. Därefter kyldes kolven igen till 15-20°C, och 30-35 g NaOH i ~150 ml vatten tillsattes genom samma dropper. Efter en kort omrörning delades Rm återigen upp i lager - och det lägre, oorganiska, blev orangefärgat (som jag förstår det kollapsade Cu-NH-koordinatkomplexet och koppar frigjordes i fri form). Och viktigast av allt, det fanns en minimal mängd i den organiska fasen av koppar. Detta är naturligtvis av ögat. För säkerhets skull tillsattes ätbart salt till Rm, och allt innehåll hälldes i en separeringstratt. Det nedre skiktet extraherades med en blandning av MTBE + THF (25+25 ml), extraktet kombinerades med huvudskiktet av THF och späddes med 40 ml MTBE. Därefter tvättades de organiska ämnena med 15% NaOH-lösning och mättad NaCl-lösning, torkades med Na2SO4 och neutraliserades sedan med en svag lösning av H2SO4 i CH3CN, späddes med iskall aceton, filtrerades och tvättades igen noggrant med aceton.

Utbyte: 4,3 g 1-fenyl-2-aminopropan som sulfatsalt.

Attachments

• Y6nyzbhM10.png
    Y6nyzbhM10.png
    6 KB · Views: 515

Hip-Hop-Gruppe

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Wow, hur fungerar det?
Kan jag använda denna reaktion för DOH?

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
52
Denna reaktion är tillämplig på reduktion av de flesta icke-halogenerade nitroolefiner

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,089
Deals
1
Hej, kan du skicka ett original av den här informationen, tack?

Last edited by a moderator:

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
52
Naturligtvis
Den här metoden har blivit populär i västvärlden först under de senaste tio åren. Under de senaste åren har den snabbt blivit den mest populära metoden. Nackdelen är att den bara kan tillverkas i små partier. Jag har mer erfarenhet av den här reaktionen.
Du kan få den information du vill ha härifrån, till och med bilder
Eventuella frågor kan PM mig

waltjr5858

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
15
In the video posted they absolutely do a 250g batch... you very much can do big ones...

DEA:)

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
RnO2 är väl en gas? Vilken typ av anordning används för att släppa in den i reaktionen? Det låter bra att inte behöva hålla på med kvicksilver. Verkligen RnO2? Är inte radon radioaktivt? Eller är det rNO2? Vad det än är

här finns inget om gaser, jag tror att jag är för outbildad för detta

Last edited:

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,089
Deals
1
Tack så mycket!

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
52
Det där med radongas är mitt misstag. För produktion av amfetamin behövs faktiskt bara natriumborhydrid, kopparsalt (kopparklorid eller kopparsulfat) och P2NP, och utrustningen behöver bara utrustning som kan värmas upp och omröras och återflödas och en termometer, och lösningsmedlet kan vara IPA istället för THF, bara enkla modifieringssteg behövs

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
Ah, tack för att du klargjorde detta, fantastiskt, kommer att läsa mig in i detta :)

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3

hej farbror lee,
kan du snälla utarbeta de enkla modifieringar som behövs för att använda IPA snarare än THF? det skulle vara fantastiskt :) thx

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Reaction score
52
Nitrostyren 32 (2,77 g, 10 mmol) tillsattes försiktigt i portioner till en omrörd suspension av NaBH4 (2,84 g, 75 mmol) i IPA (32 ml) och vatten (16 ml), vilket orsakade en exoterm reaktion som ökade blandningens temperatur till 50-60°C. Därefter tillsattes en 2M lösning av CuCl2 (0,5 ml, 1 mmol) försiktigt droppvis, vilket orsakade ytterligare exotermi. Reaktionen hölls sedan vid 80°C i 30 minuter med hjälp av extern uppvärmning. Efter att ha nått r.t. tillsattes en 25% lösning av NaOH (20 ml) under omrörning och faserna separerades. Den vattenhaltiga fasen extraherades därefter med IPA (3x30 ml). Extraktionerna kombinerades, torkades över MgSO4 och filtrerades. En stökiometrisk mängd 4M HCl i dioxan tillsattes till filtratet under omrörning. Blandningen indunstades och gav ett gråaktigt slam som suspenderades i torr aceton och omrördes i 1 h. Suspensionen filtrerades därefter och tvättades med torr aceton och gav 33 som ett färglöst amorft fast ämne (2,02 g, 71%).

Detta är den ursprungliga metoden, för mer kan du kontrollera webbplatsen jag skickade ovan, den här webbplatsen kan ses med TOR-webbläsare och JS off

amines2Nend

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Farbror Lee, det här är en fantastisk reaktion! Lite mer information här, allt hämtat från den nyare informationen som länkas ovan:
ett c ++ -skript för att automatiskt beräkna dina förhållanden:

amines2Nend

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Också från de refererade källorna: en detaljerad skrivning för syntetisk meskalin! Samma exakta metod

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
408
Kan kopparklorid ersättas med kopparsulfat?

waltjr5858

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
15
Av någon anledning första gången jag gjorde denna reaktion fungerade det helt bra sedan med hjälp av de exakta instruktionerna som på videon på webbplatsen och kvalitetsingredienser nu slutar jag med ett mycket mycket ljust vitt pulver i slutet som inte gör någonting. Första gången runt pulvret hade lite solbränna såg det ut istället för vitt. Allt detta är från samma rena sats av p2np. Mycket konstigt ...