- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 77
Jeg prøvede at lave denne syntese, og den endte med at se ud som og have konsistens som karamel. Der var ingen krystaller overhovedet. Jeg brugte piller, der indeholdt majsstivelse, povidon, laktose og magnesiumstearat. I stedet for at lægge pillerne i mikrobølget vand, lagde jeg dem i ethanol, og så fordampede jeg ethanolen, og det fik den samme karamelagtige konsistens. Derefter tilsatte jeg den samme mængde vand til den karamelliserede pseudoefedrin, som der stod i opskriften. Derefter gjorde jeg som opskriften sagde, men farveændringen dukkede straks op efter 1-2 timer i stedet for 8-10. Jeg ventede alligevel 8 timer, så filtrerede jeg det og lod det stå på disken, og jeg mente at tilføje hcl, men jeg kunne ikke, fordi jeg ikke var hjemme, og jeg endte med at tilføje det 3 dage efter, at blandingen blev filtreret. Jeg tilføjede 1,5 spiseskefulde hcl, jeg forsøgte at overskride, fordi jeg ikke havde ph-strimler på det tidspunkt. Jeg kogte derefter væsken væk og blev igen efterladt med det karamellignende stof. Jeg prøvede at omkrystallisere det i acetone, men det virkede ikke, det var stadig karamelagtigt. Hvad var årsagen til, at denne syntese mislykkedes? Er det tabletterne, ekstraktionsmetoden, jeg tilføjer hcl for sent eller tilføjer for lidt hcl? Eller lykkedes jeg med denne syntese, og jeg skulle bare have ladet den tørre lidt mere? Jeg beder om hjælp.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 226
Could be the pills weren't extracted or properly enough. Or the final product was over acidified. I've never done this one as tina is better and reagents are more readily accessible.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 77
- By Anarchy Labz
I tried it a differen't time with proper ph management, I didn't extract the pills, I did it like in the synthesis, but when I evaporated the final mixture it was still caramel but when I added ethanol crystals came out and I separated them from the caramel and got like 2g of white crystals.