1. Det er D-methyl, tror jeg. Jeg er ikke kemiker og har aldrig analyseret det, men det burde være denne.
2. Ved hjælp af acétone og vand, ca. 20 g meth, bruger jeg 1 dl acetone og opvarmer det lige før kogepunktet. Derefter bruger jeg i gennemsnit 8 - 9,5 ml vand og rører godt rundt, indtil næsten al meth er opløst.
Derefter dækker jeg med aluminiumsfolie og husholdningsfilm og pakker min beholder ind i et viskestykke for at bremse afkølingsprocessen.
3. I øjeblikket lader jeg det køle af i 4 til 6 timer i det fri, afhængigt af mængden (10 - 20 g).
Derefter samler jeg enten skårene, før jeg fortsætter afkølingsprocessen i køleskabet (mit er indstillet til 3°C) og derefter i fryseren, eller jeg sætter det hele direkte i køleskabet og derefter i fryseren ...
Hvis du kun lader det køle af ved stuetemperatur, vil du miste en masse produkt.
Fortsæt afkølingen som beskrevet for at få så meget produkt som muligt.
Når der ikke dannes flere krystaller, inddampes væsken for at genvinde så meget som muligt.
Jeg plejer at opsamle de krystaller, der dannes ved stuetemperatur, før jeg sætter dem i køleskabet, da afkølingen i køleskabet går hurtigere, og krystallerne bliver mindre.
Voilà, jeg håber, jeg besvarede dit spørgsmål.
Ellers sig til.
Skål