- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 77
Yritin tehdä tätä synteesiä, ja lopulta se näytti ja oli rakenteeltaan karamellia. Kiteitä ei ollut lainkaan. Käytin pillereitä, jotka sisälsivät maissitärkkelystä, povidonia, laktoosia ja magnesiumstearaattia. Sen sijaan, että olisin lisännyt pillerit mikrossa lämmitettyyn veteen, lisäsin ne etanoliin, sitten haihdutin etanolin pois ja sillä oli karamellin rakenne. Sitten lisäsin karamellipseudoefedriiniin saman määrän vettä kuin reseptissä sanottiin. Sen jälkeen tein kuten reseptissä sanottiin, mutta värimuutos näkyi heti 1-2 tunnin kuluttua 8-10 tunnin sijaan. Odotin joka tapauksessa 8 tuntia, sitten suodatin sen ja jätin sen tiskille ja minun oli tarkoitus lisätä hcl, mutta en voinut, koska en ollut kotona ja päädyin lisäämään sen 3 päivää sen jälkeen, kun seos oli suodatettu. Lisäsin 1,5 ruokalusikallista hcl:ää, yritin ylittää sen, koska minulla ei ollut tuolloin ph-liuskaa. Sitten keitin nesteen pois ja jäljelle jäi taas tuo karamellimainen aine. Yritin uudelleenkiteyttää sitä asetonissa, mutta se ei toiminut, se oli edelleen karamellimaista. Mikä aiheutti tämän synteesin epäonnistumisen? Johtuiko se tableteista, uuttomenetelmästä, siitä, että lisäsin hcl:n liian myöhään vai siitä, että lisäsin liian vähän hcl:ää? Vai onnistuiko tämä synteesi ja minun olisi pitänyt vain antaa sen kuivua hieman enemmän? Auttakaa minua.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 226
Could be the pills weren't extracted or properly enough. Or the final product was over acidified. I've never done this one as tina is better and reagents are more readily accessible.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 77
- By Anarchy Labz
I tried it a differen't time with proper ph management, I didn't extract the pills, I did it like in the synthesis, but when I evaporated the final mixture it was still caramel but when I added ethanol crystals came out and I separated them from the caramel and got like 2g of white crystals.