1. Het is D-methyl denk ik. Ik ben geen chemicus en heb het nooit geanalyseerd, maar het zou deze moeten zijn.
2. Met aceton en water, ongeveer 20 gram meth, gebruik ik 1dl aceton en verwarm het net voor het kookpunt. Dan gebruik ik gemiddeld 8 - 9,5ml water en roer goed tot bijna alle meth is opgelost.
Daarna bedek ik het met aluminiumfolie en huishoudfolie en omwikkel mijn container met 1 keukenhanddoek om het afkoelproces te vertragen.
3. Op dit moment laat ik het 4 tot 6 uur afkoelen in de open lucht, afhankelijk van de hoeveelheid (10 - 20g).
Daarna verzamel ik de scherven voordat ik het afkoelproces voortzet in de koelkast (de mijne staat ingesteld op 3°C) en vervolgens in de vriezer, of ik zet het geheel direct in de koelkast en vervolgens in de vriezer...
Als je het alleen op kamertemperatuur laat afkoelen, verlies je veel product.
Ga door met koelen zoals beschreven om zoveel mogelijk product terug te winnen.
Wanneer er zich geen kristallen meer vormen, verdamp je de vloeistof om zoveel mogelijk product terug te krijgen.
Meestal verzamel ik de kristallen die bij kamertemperatuur gevormd zijn voordat ik ze in de koelkast zet, omdat het afkoelen in de koelkast sneller gaat en de kristallen dus kleiner worden.
Voilà, ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord....
Laat het me anders weten.
Bedankt