Efter att ha pratat med soldadoDeDrogas är inte ett nytt bi. Men förmodligen en lärande larv. Inget brott vi alla började i stort sett från strejker TS2 böcker. (Detta är för alla andra) eftersom han redan fick det djupgående samtalet.
Hur som helst när det gäller denna reaktion kan detta betygsättas halvlätt att och förstå från EASY till någon som jag som är mellanlätt till svårt för en ny commer
Allt detta kom från ett inlägg.2 veckor sedan
Inte droger
För en liten stund sedan hörde jag att vissa laboratorier använde Naproxen (som NSAID) som enantiopursyra. Men jag har inte kunnat hitta någon information alls om den här metoden, så jag kan verkligen inte säga med certianty
Jag gräver...
u/Notdrugs
Förmodligen baserat på detta retort? Som jag sa tidigare ... Tricket är att hitta den billigaste optiskt aktiva syran som kommer att binda till en isomer men inte den andra och som kommer att ändra lösligheten tillräckligt så att en av produkterna (vare sig det är den oreagerade freebasen eller den reagerade amiden, sulfonaten eller vad som helst) kan tvättas i ett annat lösningsmedel (en som inte är blandbar med det första lösningsmedlet) så att du slutar med en isomer löst i det första lösningsmedlet, den andra isomeren löst i det andra lösningsmedlet. Baserat på vad som står här, vad tror du?
h
ttp://www1.udel.edu/chem/sametz/Sa..._Diastereomeric_Salt_Formation__Naproxen.html
Sedan inte droger svar...
Inte droger
- 13 dagar sedan - Redigerad 13 dagar sedan
Det är verkligen intressant! Jag kan se hur dessa varningar gör kommersiell produktion mycket enklare. Det är inte alltför ofta som vi får "bulkproduktionsdetaljer" avgränsade i grundläggande instruktioner, så tack för det.
Senare, den här veckan
även om det är i lösning, bildar mononatrium-d-tartrat sedan företrädesvis ett vattenlösligt salt med d-metamfetamin medan l-metamfetamin (som fortfarande finns kvar i sin fribasform) kan extraheras med ett icke-polärt lösningsmedel ...
Jag tror att du har svårt att förstå ... det är verkligen genomförbart
h
ttps://www.reddit.com/r/TheeHive/s/J1b0573Y7V
https://www.reddit.com/r/TheeHive/comments/18ycbjh
1Azole
- 6 dagar sedan
Naproxen skulle vara ett intressant reagens för kiral aminupplösning
PsychedStrawberry
- 6 dagar sedan
Hur kommer det sig?
SunderedValley
- 6 dagar sedan
Det har gjorts tidigare IIRC.
Jag läste det ganska hårt men samförståndet verkade vara "fungerar mycket bra kan ibland göras ännu billigare med andra metoder". Bör vara på antingen här, drugnerds sub eller Vespiary.
1Azol
- 6 dagar sedan
Tillgänglig, enantiomeriskt ren, användbar karboxylsyrafunktionalitet, stort pi-system, arylmetoxi, alla dessa gör att det verkar som en användbar kandidat med de två sista deskriptorerna som skäl till att det kan vara särskilt intressant
Så varför mitt inlägg är bättre
Nej, jag kommer inte att ge detaljer som temp och tid, det är allt i ORIGINAL-påven persika.
Nej om du kan få DCM-bensen etc etc kommer jag inte att berätta för dig ett lämpligt lösningsmedel att använda eftersom allt är ANVÄND DEN JÄVLA SÖKMOTORN Google, här bikupa, etc ... kommer att ha alla svar.
Och nej, jag kommer inte att beräkna dina mol. Och om 1 mer person som frågar mig specifika tider etc ...
De kommer att ignoreras allt är väl dokumenterat
Återigen för alla 1 gång till
Inte droger
För en liten stund sedan hörde jag att vissa laboratorier använde Naproxen (som NSAID) som enantiopursyra. Men jag har inte kunnat hitta någon information alls om den här metoden, så jag kan verkligen inte säga med certianty
Jag gräver...
u/Notdrugs
Notdrugs
- 13 dagar sedan - Redigerad 13 dagar sedan
Det är verkligen intressant! Jag kan se hur dessa varningar gör kommersiell produktion mycket enklare. Det är inte för ofta som vi får "bulkproduktionsdetaljer" avgränsade i grundläggande instruktioner, så tack för det.
återigen teorin om L VICKS till D meth . Är det MÖJLIGT ja. Kan någon som inte har utvecklat en mdma-väg som inte är väl dokumenterad göra det, ja. Kan någon fråga om de kan använda 40% etanol, DSMO vs DCM etc etc de är inte redo
Kan du göra MDA / MDMA från kaffe / koffeinsyra eller liknande ... ja. Verkar 12% yeild till kostnad vara livskraftig när piperonalakvatat eller andra analoger är öre på $ och kan göra piperonal i 1-2 steg och därifrån safrol eller isosafrol ... bara för att du kan betyder det inte att få 10 g vicks inhalatorer kommer att vara "kostnadseffektiva"
Du kanske måste gräva för alla som läser men alla med en förståelse för ts2 för att göra dina egna prekursorer eller preprekursorer är vettigt. Om du följde den som en karta och kompass och inte ett recept
Medan alla vill att det ska vara A + B + vätska + värme gör kemikalie X och det fungerar 0-80-95% av tiden.
Det finns en tid du försöker göra tårta men gör bröd.
Såsom att lägga till 1 för många kol etc etc. Omkristalliseringar och separationer av polymorfism eller separata entiomeners är en konst i sig själv.
Tyvärr är mina saker NOVEL MDMA- och MDP2P-produktion och mindre kiral resulering men jag kan läsa påven persika nog för att stå med 99% stöd och om någon vill sticka hål så är det. Och jag kommer att prata men snälla nej vad lösningsmedelsfrågor eller beräkningar av mols allt publiceras tidigare och det är def livskraftigt