- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 77
Jag försökte göra den här syntesen och det slutade med att den såg ut som och hade konsistensen av karamell. Det fanns inga kristaller alls. Jag använde piller som innehöll majsstärkelse, povidon, laktos och magnesiumstearat. Istället för att lägga pillren i mikrat vatten lade jag dem i etanol och sedan avdunstade jag etanolen och det hade den där karamellkonsistensen. Jag tillsatte sedan samma mängd vatten till karamell pseudoefedrin som receptet sa. Efter det gjorde jag som receptet sa men färgförändringen uppträdde omedelbart efter 1-2 timmar istället för 8-10. Jag väntade 8 timmar ändå sedan filtrerade jag det och lämnade det på disken och jag tänkte lägga till hcl men jag kunde inte för att jag inte var hemma och jag slutade lägga till det 3 dagar efter att blandningen filtrerades. Jag lade till 1.5 matskedar hcl Jag försökte överskridas eftersom jag inte hade ph-remsor vid den tiden. Jag kokade sedan bort vätskan och lämnades igen med den karamellliknande substansen. Jag försökte omkristallisera det i aceton men det fungerade inte, det var fortfarande karamelligt. Vad orsakade misslyckandet med denna syntes? Är det tabletterna, extraktionsmetoden, jag lägger till hcl för sent eller lägger till för lite hcl? Eller lyckades jag med den här syntesen och jag borde bara ha låtit den torka lite mer? Snälla hjälp.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 226
Could be the pills weren't extracted or properly enough. Or the final product was over acidified. I've never done this one as tina is better and reagents are more readily accessible.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 77
- By Anarchy Labz
I tried it a differen't time with proper ph management, I didn't extract the pills, I did it like in the synthesis, but when I evaporated the final mixture it was still caramel but when I added ethanol crystals came out and I separated them from the caramel and got like 2g of white crystals.