1. Det är D-metyl tror jag. Jag är inte en chimist och gjorde aldrig analys av det men det borde vara den här.
2. Med hjälp av acétone och vatten, ca 20g meth, använder jag 1dl aceton och värmer det precis före kokpunkten. Sedan använder jag i genomsnitt 8 - 9,5 ml vatten och rör om väl tills nästan all meth är upplöst.
Sedan täcker jag med aluminiumfolie och plastfolie och lindar in min behållare med 1 kökshandduk för att sakta ner kylningsprocessen.
3. För närvarande låter jag den svalna i 4 till 6 timmar utomhus, beroende på mängden (10 - 20 g).
Sedan samlar jag antingen upp skärvorna innan jag fortsätter kylningen i kylen (min är inställd på 3°C) och sedan i frysen, eller så lägger jag alltihop direkt i kylen och sedan i frysen...
Om du bara låter den svalna i rumstemperatur kommer du att förlora en hel del produkt.
Fortsätt kylningen enligt beskrivningen för att återvinna så mycket produkt som möjligt.
När inga fler kristaller bildas, indunsta vätskan för att återvinna så mycket som möjligt.
Jag brukar samla upp de kristaller som bildas i rumstemperatur innan jag lägger dem i kylskåpet, eftersom kylningen i kylskåpet går snabbare och kristallerna blir mindre.
Voilà, jag hoppas att jag svarade på din fråga...
Annars berätta för mig.
Skål